reklama

Ako sme nepúšťali šarkany

Minule som začul tento rozhovor dvoch mladých ľudí:  - Čo je na tom skautingu také zaujímavé, že ťa ešte neprestal baviť? Sú tam aspoň pekné baby?  - To sú, ale to nie je ten dôvod, prečo tam chodím.  - Tak čo ťa tam ťahá?  - Vieš, sme tam super partia a...  - ...tak predsa sú v tom baby!  - Nie, ty ma nechápeš! To je ako keď sa celý deň v škole tešíš na to, ako stretneš svojho otca, ktorého si nevidel celý týždeň, lebo chodí ďaleko do práce. Ja mám tých ľudí jednoducho rád.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Ja a ľudia (zopár z mnohých), ktorých mám rád
Ja a ľudia (zopár z mnohých), ktorých mám rád 

Tu rozhovor prešiel na inú tému, ale ja som mu už ďalej nemohol venovať pozornosť. Zaujalo ma to divné: „...mám tých ľudí jednoducho rád...“ Čo pôsobí to, že niekto začne mať niekoho rád? Je to niečo náhodné, zákonité, deje sa to len v strese,... Čo je za tým? Myslím, že je to jedna vec. Nájsť si trochu času a byť spolu. Len tak si niekedy spolu urobiť hranolky a pozrieť si dobrý film. To stačí.
Preto sa tak často stretávame. Niekomu by sa každotýždňové družinovky zdali príliš časté a ešte k tomu nejaká akcia mimo, no to je už priveľa! Ale my vieme svoje.
Tak napríklad minule mala byť šarkaniáda. Lenže počasie nám nevyšlo a nepustilo nás von. Väčšina ľudí by to asi zabalila a vzdala. My sme nebalili nič, ale stretli sme sa v klubovni. Nikto neľutoval, že riskoval mokré topánky a ponožky. Keďže prišlo niekoľko ľudí, ktorí nechodia na skauting, najskôr sme sa zoznámili. A to tak, že sme všetci sedeli na stoličkách, ktoré boli všetky obsadené a jeden z nás navyše stál. Ten zahlásil nejakú vetu. Napríklad: „Nech si zmenia miesto všetci tí, ktorísi dnes ráno nevyčistili zuby!“ Tí, ktorých sa to týkalo, vstali a ich úlohou bolo sadnúť si na iné miesto. Lenže sadol si aj ten, ktorý bol navyše, a tak zostal stáť niekto iný. Tak hra pokračovala ďalej. Takto sme spoznali tých, ktorí majú práve dvoch súrodencov, ktorí si už niekedy rozbili koleno, ktorí nemajú radi zmrzlinu,...
Veselo bolo celý čas, špeciálne pri jednej hre. Každý dostal na papieri jeden slovo, ktoré mal maximálne dvomi slovami vysvetliť tak, aby ho ostatní pochopili. Čo by ste napríklad poskladali zo slov strom a sranda? Čo sme tam boli akí múdri, vysokoškoláci, vzdelaní - nikto nevedel. Iba Antikór na to prišiel: haluz.
Tak sme skončili deň, ktorý mohol byť nudný, upršaný, smutný. Mohol, ale nebol. A to len preto, že sa máme radi.

Tomáš Tkáč

Tomáš Tkáč

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skaut, študent MAT-FYZu, chalan, čo má rád spirituály a gospelovú hudbu a hlavne ten, čo má rád GOSPEL = Evanjelium, teda kresťan. Zoznam autorových rubrík:  SkautingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu